Klachten
1. Je neemt contact met ons op
2. Je krijgt antwoord van ons
- Als je belt, krijg je vaak meteen antwoord.
- Stuur je een e-mail of een brief, dan krijg je binnen 15 werkdagen een antwoord.
- Soms hebben we meer tijd nodig. Dan krijg je bericht wanneer je wél antwoord krijgt.
3. Je bent het niet eens met ons antwoord
4. Je krijgt antwoord van ons
- Na ontvangst van het beroep bepaalt het bestuur het tijdstip van de vergadering waarin de klacht of het geschil behandeld zal worden.
- Mogelijk krijg je een uitnodiging om je standpunt te komen toelichten. Je kunt hier ook zelf om vragen.
- Het bestuur streeft er naar binnen 3 maanden na de ontvangst van het beroepschrift een uitspraak te doen.
- Het pensioenfonds moet zich houden aan de uitspraken van het bestuur.
5. Naar de Ombudsman Pensioenen
Heb je alles gedaan, maar ben je het nog niet eens met ons antwoord of de uitspraak van het bestuur? Dan kun je naar de Ombudsman Pensioenen.
6. Naar de rechtbank
Ben je het niet eens met de uitspraak van het bestuur of met het advies van Ombudsman Pensioenen? Dan kun je naar de rechtbank.
- Download het stappenplan voor klachten en geschillen (pdf).
- Lees meer over de klachten- en geschillenregeling (pdf).