Meest gezocht


Mijn Pensioenpost 


In uw persoonlijke pensioenpost vindt u berichten over uw pensioen. U kunt uw pensioenpost bekijken wanneer u wilt. 
Bekijk uw pensioenpost


Dekkingsgraad


De dekkingsgraad laat zien of Pensioenfonds Recreatie genoeg geld heeft om alle pensioenen nu en in de toekomst te betalen.
Bekijk de dekkingsgraad


Uniform Pensioenoverzicht (UPO)


In het jaarlijkse pensioenoverzicht staat hoeveel pensioen u heeft opgebouwd bij Pensioenfonds Recreatie.
Bekijk uw pensioenoverzicht


Waardeoverdracht


Als u bij een andere pensioenuitvoerder pensioen heeft opgebouwd, kunt u dit meenemen naar Pensioenfonds Recreatie.
Waardeoverdracht aanvragen


ANW-pensioen 


Anw-pensioen is een vrijwillige verzekering. Je partner ontvangt een extra tijdelijke pensioenuitkering als je komt te overlijden.
Meer informatie over het ANW-pensioen

Zoeken

#Blog: van doorsnee naar WOW!

15-09-2019

Gastvrijheid is de basis voor onze sector. Dat weten we allemaal. Mensen komen naar je recreatiepark, camping of attractie voor een leuke ervaring. Soms alleen, meestal met anderen. Hoe groot de groep ook is: ze willen allemaal een geweldige tijd hebben.

Van doorsnee naar Wow! Jij speelt daar een belangrijke rol bij. Want jij kunt het verschil maken tussen een doorsnee dag, week of weekend én een ervaring vol ‘WOW!­momenten’. Dat hoeft niet met grote gebaren. Het zit ‘m vaak juist in kleine dingetjes. 

Sommige mensen zijn echte natuurtalenten, hebben gastvrijheid als het ware in hun genen zitten. Maar iedereen kan het leren. Bij Center Parcs hebben we een speciaal cultuurprogramma: WE ARE ALL Happy Family Makers. Ervaren coaches leren hun naaste collega’s hoe zij meer gastvrijheid kunnen bieden. Met humor, op een speelse manier. Dat werkt heel goed.

Je hebt op je werkplek natuurlijk ook te maken met allerlei regels. Die regels zijn belangrijk, ze zijn er niet voor niets. Maar je mag de gastvrijheid niet uit het oog verliezen. Zoek dus een goeie balans tussen regels en gastbeleving.   

Volg 3 simpele tips:

  1. Heb oog voor details, wees attent. Zie je gasten lopen met een plattegrond? Vraag dan of je kunt helpen. Zo simpel kan het zijn.
     
  2. Informeer gasten over mogelijkheden die je biedt. Niet door veel met een megafoon te gaan tetteren, maar op een persoonlijke manier. Haak altijd aan bij de situatie van je gast(en).
     
  3. Wees oprecht geïnteresseerd. Gasten prikken fake interesse heel snel door!

 

Zoals ik al zei: iedereen kan gastvrijheid leren. Succes! 

Groet,

Marianne Riedstra
(Deputy HR Director Center Parcs Europe)