Overslaan en naar inhoud gaan

Antwoord op 3 veelgestelde werkgeversvragen


Onze pensioenexperts beantwoorden al uw vragen over pensioen. Hieronder staan de 3 vragen die werkgevers ons in het afgelopen jaar het meest stelden. Heeft u een andere vraag? Dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Wij staan voor u klaar.

1. Hoe lever ik de loongegevens aan?

Elke maand of 4 weken levert u loongegevens aan met de uniforme pensioenaangifte (upa). Het aanleveren gaat direct vanuit uw salarispakket. Voordat u pensioenaangifte kunt doen, activeert u de upa. Als u dit doet, krijgt u of de leverancier van uw salarispakket inloggegevens voor de upa.

Op de pagina Loongegevens aanleveren leest u precies hoe activeren en aanleveren van de upa precies werkt.

2. Hoe verloopt het betalen van de pensioenpremies?

Als werkgever ontvangt u een factuur voor de betaling van de pensioenpremies. Deze kunt u het beste via automatische incasso van uw rekening laten afschrijven. Dan betaalt u nooit te laat. Want te laat betalen betekent meestal extra kosten. Op de pagina Betalen en facturen kunt u de facturen en specificaties terugvinden. En daar regelt u ook de automatische incasso.

Als u verkeerd of onvolledig loongegevens aanlevert krijgt u een geschatte factuur (ambtshalve nota). Lees in ons stappenplan wat u moet doen als u een geschatte factuur krijgt.

3. Hoe wijzig ik mijn bedrijfsgegevens?

Gaat u naar een ander pand? Als uw vestigingsadres wijzigt, hoeft u niets door te geven. Deze wijziging krijgen we automatisch via de Kamer van Koophandel. Andere wijzigingen, zoals contactpersonen, postadres of factuuradres, geeft u makkelijk door via uw bedrijfsgegevens.