
Niet tevreden? Vertel het ons
Ben je niet tevreden over onze dienstverlening? Dat is vervelend, maar we horen graag waarom. Vaak kunnen we het probleem dan meteen samen oplossen. Je kunt ook een klacht indienen.
Vertel ons waar je ontevreden over bent
Vertel ons waar je ontevreden over bent en waarom. Onze medewerkers helpen je graag persoonlijk. Iedere werkdag van 09.00 tot 17.00 uur zitten we voor je klaar op (050) 52 25 020.
Stuur ons een mail op deelnemer@pensioenfondsrecreatie.nl
Schrijf je liever een brief? Dat kan. Ons adres:
Pensioenfonds Recreatie
Postbus 5199
9700 GD Groningen
Een klacht indienen
Als je niet tevreden bent, kun je een formele klacht indienen. We vertellen je wat je van ons kunt verwachten en wanneer.
Je kunt je klacht telefonisch melden, of per e-mail of brief. Vertel ons waarover je niet tevreden bent en waarom. Geef ook je adres en telefoonnummer door.
We laten je schriftelijk weten dat we je klacht hebben ontvangen.
Meestal krijg je binnen 15 werkdagen een antwoord. Het kan zijn dat we meer tijd nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat we iets uit moeten zoeken. Dan laten we je weten wanneer je antwoord krijgt.
We hopen natuurlijk dat je je kunt vinden in ons antwoord. Als dat niet zo is, kun je in beroep:
- Richt je e-mail of brief aan het bestuur van Pensioenfonds Recreatie.
- Geef duidelijk aan waarom je niet tevreden bent.
- Het bestuur bepaalt wanneer de vergadering over je klacht of geschil is. Mogelijk krijg je een uitnodiging om je standpunt te komen toelichten.
- Je krijgt binnen 3 maanden reactie van ons bestuur. Het pensioenfonds moet zich houden aan de uitspraken van het bestuur.
Ben je het niet eens met het besluit van ons bestuur of de uitspraak van de Commissie van Beroep?
- Dan kun je naar de Ombudsman Pensioenen.
- Je kunt ook naar de rechtbank voor een bindende uitspraak.
Je kunt trouwens ook direct naar de rechtbank. Dus zonder dat je bij ons een klacht hebt gemeld.
Meer weten?
We nemen jou en je klacht serieus. We waarderen het dan ook dat je je ervaring met ons deelt.
- Luisteren naar onze klanten staat centraal. Want dat geeft ons de kans om onze service te verbeteren.
- We zorgen er zoveel mogelijk voor dat je één aanspreekpunt hebt. Dan hoef je niet elke keer opnieuw je verhaal te doen.
- Als je klacht is afgehandeld horen we graag hoe je ervaring was en of je tevreden bent met de oplossing. Ook als je meer uitleg wilt kun je altijd contact met ons opnemen.
We kunnen je klacht makkelijker in behandeling nemen met de volgende informatie:
- een duidelijke omschrijving van je klacht
- de reden of redenen van je klacht
- je adres
- je telefoonnummer