Overslaan en naar inhoud gaan

Niet tevreden? Vertel het ons

Ben je niet tevreden over onze dienstverlening? Dat is vervelend, maar we horen graag waarom. Vaak kunnen we het probleem dan meteen samen oplossen. Je kunt ook een klacht indienen.

Vertel ons waar je ontevreden over bent

Een klacht indienen

Als je niet tevreden bent, kun je een formele klacht indienen. We vertellen je wat je van ons kunt verwachten en wanneer. 

Meld je klacht telefonisch, per e-mail of brief

Je kunt je klacht telefonisch melden, of per e-mail of brief. Vertel ons waarover je niet tevreden bent en waarom. Geef ook je adres en telefoonnummer door.

We bevestigen je klacht uiterlijk binnen 5 werkdagen

We laten je schriftelijk weten dat we je klacht hebben ontvangen.

We beantwoorden je klacht schriftelijk binnen 15 werkdagen

Meestal krijg je binnen 15 werkdagen een antwoord. Het kan zijn dat we meer tijd nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat we iets uit moeten zoeken. Dan laten we je weten wanneer je antwoord krijgt.

Wat je kunt doen als je het niet met ons eens bent

We hopen natuurlijk dat je je kunt vinden in ons antwoord. Als dat niet zo is, kun je in beroep:

  1. Richt je e-mail of brief aan het bestuur van Pensioenfonds Recreatie.
  2. Geef duidelijk aan waarom je niet tevreden bent. 
  3. Het bestuur bepaalt wanneer de vergadering over je klacht of geschil is. Mogelijk krijg je een uitnodiging om je standpunt te komen toelichten.
  4. Je krijgt binnen 3 maanden reactie van ons bestuur. Het pensioenfonds moet zich houden aan de uitspraken van het bestuur.
Naar de Ombudsman Pensioenen of de rechtbank

Ben je het niet eens met het besluit van ons bestuur of de uitspraak van de Commissie van Beroep?

  • Dan kun je naar de Ombudsman Pensioenen.
  • Je kunt ook naar de rechtbank voor een bindende uitspraak. 

Je kunt trouwens ook direct naar de rechtbank. Dus zonder dat je bij ons een klacht hebt gemeld. 

Meer weten?