eHerkenning voor werkgevers
Je regelt zelf je pensioenzaken op onze website. Vanaf 8 augustus kun je alleen nog met eHerkenning inloggen. Andere inlogmethodes werken dan niet meer. Regel op tijd eHerkenning. Of controleer of je eHerkenning voldoet aan de voorwaarden. We helpen je op weg met onze keuzehulp.
Deze keuzehulp geldt voor jou als je aan deze 2 kenmerken voldoet:
- Je doet zelf de pensioenaangifte voor je medewerkers. Je werkt niet met een administratiekantoor.
Werk je wel met een administratiekantoor? Bekijk hoe je administratiekantoor eHerkenning voor jou aanvraagt. - Je bedrijf heeft maar 1 gebruikersnaam en wachtwoord voor de website van Pensioenfonds Recreatie.
Gelden deze kenmerken niet voor jou? Neem dan contact met ons op.
Klopt het KVK-nummer niet? Neem dan contact met ons op.
Controleer of de werknemer al eHerkenning heeft. Nog geen eHerkenning? Ga dan naar stap 5.
- Of de eHerkenning hetzelfde KvK-nummer heeft als het KvK-nummer dat wij hebben. Klopt het niet? Neem dan contact met ons op.
- Of de eHerkenning betrouwbaarheidsniveau EH3 heeft én de machtiging voor ‘Toegang Werkgeversportaal Pensioenfonds Recreatie’.
Voldoet de eHerkenning niet aan deze voorwaarden? Vraag geen nieuwe eHerkenning aan. Maar neem contact op met de leverancier van eHerkenning. Voldoet de eHerkenning wel aan de voorwaarden? Dan hoef je niets te doen.
- Vraag eHerkenning aan bij 1 van de 6 door de overheid erkende leveranciers.
- Kies voor betrouwbaarheidsniveau EH3.
- Kies de machtiging voor ‘Werkgeversportaal Pensioenfonds Recreatie’. Ben je tekenbevoegd? Machtig dan zelf je werknemers.
Ben je niet tekenbevoegd? Stel dan een machtigingenbeheerder aan. Die machtigt jouw werknemers. - Vraag eHerkenning aan.
eHerkenning is een Europees goedgekeurde manier van inloggen. Het is net als DigiD, maar dan voor bedrijven. Je kunt met eHerkenning bij meerdere organisaties inloggen. Dat is veilig, makkelijk en betrouwbaar.
Ook als een administratiekantoor je zaken regelt, raden we aan om eHerkenning aan te vragen. Je kunt dan op onze website je bedrijfsgegevens aanpassen en facturen bekijken.
Je administrateur kan alleen je pensioenzaken bij ons regelen als je de administrateur machtigt. De administrateur vraagt zelf eHerkenning of een eHerkenning Ketenmachtiging aan. Op de pagina eHerkenning voor administrateurs leggen we het stap voor stap uit.
Aanvragen of aanpassen van je eHerkenning kan tot 6 weken duren. Vraag je eHerkenning dus op tijd aan.