Overslaan en naar inhoud gaan

eHerkenning voor administratiekantoren

Je regelt pensioenzaken voor je klanten op onze website. Vanaf 8 augustus kun je alleen nog met eHerkenning inloggen op onze website. Andere inlogmethodes werken dan niet meer. Regel op tijd eHerkenning voor je klanten. We helpen je op weg met ons stappenplan.

Ben je werkgever?

Ga dan naar onze keuzehulp voor werkgevers.
 


Twee manieren om in te loggen 

Je kunt op 2 manieren inloggen met eHerkenning: 

  1. Inloggen met je eigen eHerkenning 
    Log je met je eigen eHerkenning in op onze website? Dan zie je een overzicht van de klanten die jou gemachtigd hebben bij Pensioenfonds Recreatie. Staat een klant er nog niet tussen? Vraag je klant dan om een machtiging aan te vragen via onze website.
  2. Inloggen met een eHerkenning Ketenmachtiging 
    Met een eHerkenning ketenmachtiging log je in voor 1 specifieke klant. Je kunt alleen pensioenzaken regelen voor klanten die je gemachtigd hebben bij Pensioenfonds Recreatie. Lukt het inloggen via een ketenmachtiging niet? Vraag je klant dan om een machtiging aan te vragen.

Stappenplan eHerkenning aanvragen of aanpassen

Stap 1: kies een leverancier voor eHerkenning
Stap 2: kies betrouwbaarheidsniveau EH3

Vraag je voor het eerst eHerkenning aan? Kies dan voor betrouwbaarheidsniveau EH3. eHerkenning niveau 3 is de standaard. Het verhoogt de veiligheid van online gegevensuitwisseling, voldoet aan de AVG-eisen en vergroot het vertrouwen in online diensten. 

Heb je al eHerkenning, maar niet het juiste betrouwbaarheidsniveau? Vraag geen nieuwe eHerkenning aan. Neem contact op met je leverancier.

Stap 3: kies de machtiging voor Werkgeversportaal Pensioenfonds Recreatie

Ben je zelf tekenbevoegd? 
Leg vast welke werknemer mag inloggen op onze website. 

Ben je zelf niet tekenbevoegd? 
Kies dan een machtigingenbeheerder. Die machtigt je werknemers.

Stap 4: vraag eHerkenning aan

Voor jezelf 
Vraag eHerkenning aan op de website van de leverancier van je keuze. 

Ketenmachtiging voor je klant 
Vraag de ketenmachtiging aan voor de medewerkers die pensioenzaken regelen voor je klant. Je klant moet jou machtigen. Je vult hiervoor een formulier in als je ketenmachtiging aanvraagt bij de leverancier van je keuze. Je klant moet ook een machtiging voor je aanvragen voor Pensioenfonds Recreatie. Let op: er moet altijd een administratieve overeenkomst zijn met TKP. Lees meer over ketenmachtiging op de website van eHerkenning.